Věděli jste, že až sedmdesát procent lidí nakupujících v internetových obchodech nedokončí svou objednávku? Zkrátka jen nahází zboží do košíku. A i když doufáte v zaplacení, najednou z internetového obchodu odejdou a je po vytouženém zisku. Zboží často zůstává v košíku několik dnů, než dojde k jeho aktualizaci, respektive k jeho resetování. Pokud patříte k majitelům e-shopů, kteří se jenom těžce loučí se svými možnými zisky, určitě se ptáte, jak přimět zákazníka k dokončení nákupu. Jde to kupříkladu s notifikacemi.
Notifikace jako jeden ze způsobů, jak přimět zákazníka dokončit nákup
Pokud mluvíme o notifikacích, mluvíme o krátkých a úderných oznámeních, kterými můžeme přimět zákazníka dokončit nákup. Je však pravdou, že existuje vícero způsobů, jak docílit tohoto cíle, ale notifikace jsou skutečně tím nejefektivnějším řešením vzniklého problému.
Že chcete vsadit právě na sílu notifikací? Pak se nabízí otázka, v jaké podobě by notifikace měly být, jak je sestavit, aby skutečně přiměly zákazníka k tomu, aby se nákup dokončil.
Notifikace by kupříkladu neměly postrádat přímé oslovení zákazníka. Ideálně ho oslovujte přímo jménem, tím ho zaujmete a vyvoláte v něm pocit, že skutečně promlouváte jen a pouze k němu. Také se nebojte zapojit emoce. I když by se na emoce v notifikacích nemělo příliš sázet, toto je jiný případ – taková výjimka z pravidla, díky které dojde k dokončení nákupu. Doporučujeme také přiložit fotografie zboží, které v košíku zůstalo, a nakonec vyzvat zákazníka k akci.
Další možnosti, jak přimět zákazníka k dokončení nákupu
Jak již bylo zmíněno, notifikace nejsou jediným způsobem, jak přimět zákazníka k dokončení nákupu, i když se jedná o bezesporu nejefektivnější způsob. Kupříkladu toho lze dosáhnout s pomocí reklamních bannerů, také remarketingu na sociálních sítích (kupříkladu na Instagramu nebo Facebooku) a nakonec je možné rozeslat i e-maily s výzvou k dokončení nákupu.