Důležitost evidence docházky je jistě každému zaměstnavateli známá. Nejen, že mají tuzemské společnosti povinnost evidovat pracovní dobu svého zaměstnance a umožnit mu také náhled k těmto informacím, ale je také v zájmu každého zaměstnavatele evidovat odpracované hodiny a zároveň docházku.
Tyto dva pojmy v sobě mohou občas skýtat problém, v podobě rozdílu mezi dobou strávenou v práci a skutečně odpracovanými hodinami.
Je jasné, že v dnešní době digitalizace, se upouští od klasických píchaček a papírové evidence. Firmy ve většině případů preferují automatizované systémy, které docházku evidují, a díky kterým je možné předejít případným sporům z důvodu nesrovnalostí mezi docházkou a odpracovanými hodinami.
Z tohoto důvodu firmy hledají vhodného dodavatele, kterým jim dodá systém s komplexním řešením docházkového systému, aby předešli případným komplikacím a zároveň zefektivnili firemní procesy.
Jaké jsou hlavní výhody elektronické evidence docházky?
Šetří čas
Docházkový systém eviduje docházku za vás. Dokáže také automaticky vytvářet reporty, statistiky a tabulky, které vám pomohou zlepšit a zefektivnit vedení podniku. Systém lze také propojit na mzdové moduly.
Šetří peníze
Kvalitní a přesná evidence docházky umožňuje snížit mzdové náklady. V případě, že firma eviduje pouze docházku a nezohledňuje skutečně odpracovanou dobu, může nakonec zaplatit více než zaměstnanec skutečně odpracoval.
Je efektivní
Máte vždy k dispozici přesné údaje o docházce zaměstnanců, aniž byste museli vy nebo přímo zaměstnanci vytvářet ručně různé výkazy, které následně zpracovává personální nebo mzdové oddělení.
Kontrola v reálném čase
Docházkový systém vám dává možnost v reálném čase kontrolovat, kdo je na pracovišti. Sofistikované docházkové systémy s komplexním řešením je možné propojit také s přístupovými systémy a kontrolovat pohyb pracovníků po areálu nebo zabránit vstup nepovoleným osobám a zvýšit tak bezpečnost podniku.
Přehledné podklady pro mzdy
Elektronický docházkový systém lze také rovnou napojit na mzdový systém. Každý měsíc tak máte připraveny precizní podklady pro řešení výplat.
Ušetříte čas potřebný k ručnímu přepisování z papírových evidencí a zadávání dat do účetních systémů.
Snadno dostupná data
Díky cloudovému řešení je možné nahlížet do systému on-line. To ocení zejména zaměstnanci, kteří mají své personální informace kdykoliv k dispozici a mohou si jednoduše překontrolovat odpracované hodiny, přesčasy nebo dovolenou, aniž by se museli dotazovat vedoucího nebo na personálním oddělení.
Všechna tato fakta hovoří ve prospěch elektronických evidenčních systémů. Nyní je jen na vás vybrat správného dodavatele, který vám nabídne řešení na míru dle vašich potřeb.