Odborné vzdělávání patří mezi benefity, na které se firmy snaží lákat nové zaměstnance. Řada z nich se totiž při výběru svého budoucího působiště kromě stravenek nebo možnosti home officu zajímá i o to, zda se bude na daném místě moct dál učit a rozvíjet.
Nejvíce přínosné jsou firemní kurzy určené pro konkrétní zaměstnance – ty totiž zpravidla nejvíce odpovídají tomu, co se daný pracovník skutečně potřebuje naučit.
Kurzy se hodí jak pro doplnění znalostí v oblastech, ve kterých zaměstnanec tápe, tak pro zdokonalení v tématech, jimž rozumí a věnuje se jim dlouhodobě. Právě tak si z něj zaměstnavatel může vychovat skutečného experta.
Získejte náskok
Největší nabídka firemních seminářů je nepochybně v Praze. To je dané hlavně tím, že většina „koučů“ a odborníků, kteří školení vedou, sídlí a působí právě v hlavním městě.
I v případě, že byste měli zaměstnanci uhradit dopravu na školení, se tato investice vyplatí. Nezapomeňte, že vkládáte peníze do lidí, kteří rozhodují o výsledku vaší firmy. To, že jim umožníte získat širší znalosti, pro vás může mít dlouhodobý přínos, a můžete tak získat náskok před konkurencí.
Ujasněte si, co čekáte
Před výběrem vhodného školení v Praze se vyplatí probrat přímo se zaměstnancem, jaké dovednosti či postupy by si chtěl rozvíjet a co by se chtěl naučit. Určitě byste si měli také ujasnit, k čemu přesně mu nově nabyté schopnosti budou. Zaměstnanec by měl být schopen popsat konkrétní činnosti, kde je využije a mít představu, co tak zvládne dělat lépe než dosud.
Tato informace není důležitá jen pro firmu, která se rozhoduje, co čeho investuje peníze, ale také pro zaměstnance – ten totiž získá konkrétní cíl. Školení tak pro něj bude mít pravděpodobně výrazně větší smysl než náhodně celoplošný „univerzální“ kurz pro všechny zaměstnance z firmy.